![]() |
Generalitat de Catalunya
|
||
Departament
d’Educació
|
EXTRACTE
PROGRAMACIÓ ALUMNE
|
||
IES Camps Blancs
|
- Literatura medieval
. La literatura doctrinal. Ramon Llull.
. La poesia trobadoresca.
Ausiàs March.
. De les cròniques històriques a la
novel·la cavalleresca. Joanot Martorell.
- Literatura dels segles XVI-XVIII
. El Renaixement.. El Barroc.
. El Neoclassicisme i
- La poesia de
. La poesia catalana entre el
Romanticisme i
. Jacint Verdaguer i la consolidació
poètica de
- La narració costumista i
realista
. Del quadre de costums a la novel·la
realista-naturalista.
. Emili
Vilanova. Narcís Oller.
- El teatre del segle XIX
. Frederic Soler: del sainet al drama
romàntic.
. Àngel Guimerà: de la tragèdia
romàntica al drama realista.
- La poesia del segle XX
. Joan Maragall i la poesia modernista.
. Josep Carner: més enllà de la poesia
noucentista.
. L’avantguardisme català: Joan
Salvat-Papasseit i J. V. Foix.
. Josep Maria de Sagarra.
. Carles Riba.
.Poesia de postguerra: Salvador
Espriu, Joan Oliver “Pere Quart”, Gabriel Ferrater,
Joan Vinyoli, Vicent Andrés Estellés, Miquel Martí i Pol.
- El teatre del segle XX.
.
El teatre modernista.
. Josep Maria de Sagarra: el teatre poètic.
. Joan Oliver i la renovació de la
comèdia.
. Salvador Espriu i el teatre de postguerra.
- Prosa i narrativa del segle XX
. La narrativa modernista. Víctor
Català, Joaquim Ruyra, Santiago Rusiñol.
. La narrativa dels anys trenta.
. L’assaig i el memorialisme: Josep
Pla i Joan Fuster.
. La narrativa de postguerra i
contemporània: Mercè Rodoreda, Llorenç Villalonga, Pere Calders, Pedrolo
|
- Literatura medieval
. La literatura doctrinal. Ramon Llull.
. La poesia trobadoresca.
Ausiàs March.
. De les cròniques històriques a la
novel·la cavalleresca. Joanot Martorell.
- Literatura dels segles XVI-XVIII
. El Renaixement.. El Barroc.
. El Neoclassicisme i
- La poesia de
. La poesia catalana entre el
Romanticisme i
. Jacint Verdaguer i la consolidació
poètica de
- La narració costumista i
realista
. Del quadre de costums a la novel·la
realista-naturalista.
. Emili
Vilanova. Narcís Oller.
- El teatre del segle XIX
. Frederic Soler: del sainet al drama
romàntic.
. Àngel Guimerà: de la tragèdia
romàntica al drama realista.
- La poesia del segle XX
. Joan Maragall i la poesia modernista.
. Josep Carner: més enllà de la poesia
noucentista.
. L’avantguardisme català: Joan
Salvat-Papasseit i J. V. Foix.
. Josep Maria de Sagarra.
. Carles Riba.
. Poesia de postguerra: Salvador
Espriu, Joan Oliver “Pere Quart”, Gabriel Ferrater,
Joan Vinyoli, Vicent Andrés Estellés, Miquel Martí i Pol.
- El teatre del segle XX.
.
El teatre modernista.
. Josep Maria de Sagarra: el teatre poètic.
. Joan Oliver i la renovació de la
comèdia.
. Salvador Espriu i el teatre de postguerra.
- Prosa i narrativa del segle XX
. La narrativa modernista. Víctor
Català, Joaquim Ruyra, Santiago Rusiñol.
. La narrativa dels anys trenta.
. L’assaig i el memorialisme: Josep
Pla i Joan Fuster.
. La narrativa de postguerra i
contemporània: Mercè Rodoreda, Llorenç Villalonga, Pere Calders, Pedrolo
- Tipologia textual: Es
treballaran els diferents textos: Informatiu, dialogat, argumentatiu,
predictiu, instructiu i la publicitat.
- L’ús de la llengua: Es
treballarà la presentació d’un mateix, els qüestionaris, el currículum, la
instància, la carta, l’acta d’una reunió i les propietats del text.
- Gramàtica i ortografia: Es
traballarà l’oració simple i l’oració composta. Les categories gramaticals.
La síl·laba i la dièresi. Les regles d’accentuació i l’accent diacrític.
|
Competència comunicativa
Participació en converses sobre literatura, matisant
les opinions pròpies i responent adequadament en les diverses situacions.
Competència estètica i literària
Anàlisi i comprensió crítica de discursos literaris per
a la descoberta del plaer estètic.
Competència en la recerca i
el tractament de la informació
Localització de la informació contrastant-ne el rigor i
la credibilitat
Ús de les eines TIC per a l’elaboració i la comunicació
del coneixement
Competència plurilingüe i intercultural
|
La competència
estètica i literària i la comunicativa es valoraran amb un 75 %.
Aquestes
comprenen l’anàlisi i comprensió crítica de textos literaris , la relació
dels llenguatges literari i cinematogràfic; l’expressió oral, l’expressió
escrita, etc.
La
competència en la recerca i el tractament de la informació es
valorarà amb un 25 %
Ens
referim al treball monogràfic, ús de les TIC, a les habilitats lingüístiques
relacionades amb el fet de saber resumir,
descriure, definir, explicar i argumentar, etc.
Els alumnes faran dos controls per
avaluació. La nota dels exàmens valdrà el 75 % de la nota de cada avaluació.
L’altre 25 % de la nota serà de redaccions, glossaris, etc.
La matèria presenta una avaluació continuada. L’alumne que hagi aprovat els tres trimestres i presenti una millora en la seva expressió escrita i comprensió haurà aprovat el curs.
Si un alumne suspèn un trimestre
però aprova amb bon resultat l’últim, i demostra l’adquisició de les
competències, evolució i presenta tots els treballs pautats al llarg del curs,
també pot aprovar. Si suspèn el curs, l’alumne comptarà amb una convocatòria
extraordinària, en la qual haurà de presentar un treball del curs sencer i
realitzar un examen del curs complet.
S’hauran de fer les tres lectures obligatòries (una per avaluació):
Les lectures obligatòries també s’avaluaran mitjançant
un examen. Dels llibres llegits, els alumnes faran un control, per avaluació,
on se’ls demanarà que hagin assolit la comprensió com a obra literària i que
siguin capaços de parlar-ne en termes literaris.
L’assistència és obligatòria per aprovar la matèria. En
el cas d’absentisme superior al 20 % es perdrà el dret a l’avaluació
contínua.
Pel que fa a les faltes d’ortografia (lèxica, puntuació, vocabulari, sintàctica, etc...), es descomptaran
il·limitadament de la nota de cada examen o treball.
|
LECTURES OBLIGATÒRIES:
No hay comentarios:
Publicar un comentario